reklama

Ako som si hľadal prácu v USA

Trošku oneskorene ale predsa. Pracujem už piaty týždeň a do odchodu mi ostávajú už len dva. Ďalších 18 dní plánujem cestovať po West Coast. Prečo pracujem tak krátko sa vám pokúsim vysvetliť v nasledujúcich odstavcoch. Píše sa mi veľmi ťažko pretože som si kúpil nový notebook. Poviete si super, ale až teraz po týždni som zistil že nemám pri číslach nasledujúce znaky (ľščťžýáíéúäňô) a tak píšem z pamäti alebo len tak skúšam či sa trafím do správneho znaku :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Do USA som prišiel až v stredu 10 júla kvôli úspešným bakalárskym skúškam a pre zmenu neúspešných prijímačkách na VŠE v Prahe. Už tento fakt ma odsudzoval na veľmi náročnú cestu za zamestnaním. Pracovať som mohol celkovo len na 10 týždňov od kedy som prišiel do štátov a to som nemal nič dohodnuté. Prvé dni boli o vybavovaní základných vecí potrebných pre prácu ako SSC (social security card), telefónnej SIM karty, bankového účtu a samozrejme zaregistrovanie sa do systému SEVIS keďže som tu cez program Work and Travel a ten má isté pravidlá, ale o tom potom. Jedno najdôležitejšie je, že si musíte nájsť prácu do 2 týždňov ináč vás vyhostia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Plný entuziazmu a s mylnou predstavou ze v každom obchode alebo reštaurácii nájdem ceduľku „help needed" som sa v pondelok vybral za hladaním práce. Za pomoci mojich známych ktorý ma všade vozili autom (ináč to ani nie je možné, keďže všetky miesta sú veľmi roztrúsene) som za prvý týždeň vyplnil asi 20 application forms. Vravel som si že je to veľmi pekné číslo a ďaľší týždeň sa mi postupne aspoň 5 z nich ozve a práca je na svete. Omyl. Nikto sa neozval. A to ešte aj prišiel mail od môjho sponzora s vyhrážkami, ze ak si čm skôr nenájdem prácu, tak idem domov.

Druhý týžden som strávil vyplním ďalších aspoň 30 app forms a zároven sa zúčastnil na 3och pohovoroch. V jednom prípade som dokonca postúpil do ďalšieho kola, aj ked som im vravel že začať od polovice augusta je pre mňa príliž neskoro. Bol to klasický pohovor ako do akéhokoľvek zamestnania, a pre mňa veľká skúsenosť viest celý pohovor v angličtine. Už pomaly zäfalý a mysliaci na neslávny návrat do vlasti, mi na konci týždňa zavolal manažér z Lou Harry`s (práca ktorú mi vybavoval tunajší známy ktorý pozná majiteľa). Že prídi v piatok na pohovor, tak som mierne v rozpakoch s myšlienkami o ďalšom neúspešnom pohovore pokračoval v obede. O 20 minút na to mi volali opäť, že pohovor nie je nutný, nech prídem rovno v pondelok o 6pm do roboty. Povedal som si konečne mám robotu, nepošlú ma domov. Ale opäť tu bolo nejedno ALE.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pracovať som síce začal, ale prácu mi musí napjv odsúhlasiť môj sponzor predtým než začnem pracovať. Tak som čím skôr vyplnil formulár a uploadol ho do SEVIS-u. Čakal som celý ďalší týždeň, a oni mi napíšu CANCELLED. Volal som im, že mi chýbaju nejaké údaje. Tak som zašiel za Herrym (vid foto, skvelý človek a veľmi priateľský pôvodom asi grék) aby mi doplnil chýbajúce údaje. Opäť som čakal týždeň s opätovným výsledkom zamietnutia práce. Chýbaju mi 3 údaje (povolenie od štátu pre zamestnávaťela, tax ID, workers compensation policy) Hneď som sadol na skúter, zašiel so reštaurácie a odfotil všetky licencie čo máju. Žial iba jedna položka bola správna, čiže mi chýbaju ešte dve. Znovu som do toho zapojil Harryho, ktorý všetko vybavil. Na ďalšie rozhodnutie som čakal obligátnych 7 dni s konecnym verdiktom...APPROVED.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak som konečne začal pracovať oficiálne :) Pracujem ako dishwasher v Lou&Harry's Sports Bar and Grill v East Lansing, MI. Je to klasická manuálna práca, nič extra ale nesťažujem sa. Mám zadarmo jedno jedlo na snemu a pitia koľko chcem a minimálnu mzdu ako každý, kto začína pracovať.

Akurát čakám na môj prvý paycheck :)

Roman Jurkovič

Roman Jurkovič

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Stále mladý a štastne ženatý. Snažím sa život vnímať realisticky a objektívne. Zaujíma ma šport, cestovanie a film. Píšem skôr pre seba a rodinu, ale som rád ak moje rady a tipy pomôžu aj iným. Píšem hlavne o cestovaní a zážitkoch s tým spojeními, pretože nič nie je krajšie, ako si o niekoľko rokov zaspomínať na to krásne čo človek zažil. Zoznam autorových rubrík:  CestovanieŠportFilm

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu