reklama

Tie drobné rozdiely. Slovensko vs. USA

Videli ste film Pulp Fiction? Dúfam že áno ale ak nie, posnažím sa vám priblížiť jednu scénu z tohto skvelého filmu Quentina Tarantina. Jules a jeho parťák Vincent idú v aute a Vincent rozpráva svoje zážitky z návštevy Amsterdamu. „Vieš čo je na tej Európe najzvláštnejšieho? Tie drobné rozdiely. Teda majú tam to isté ako máme tu, ale je to proste iné.“ A presne o týcho malých rozdieloch ale v opačnom garde, teda ako Európam v USA, vám chcem porozprávať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Je to necelý týždeň čo som v USA, konkrétne v štáte Michigan v meste East Lansing. Som v USA po prvý krát a za tých niekoľko dní som sa stretol s veľa ľuďmi, najmä rodinnými známymi, a snažím sa bližšie spoznať ich kultúru a rozdiely. Vopred sa ospravedlňujem za moje postrehy ktoré môžu pôsobiť veľmi urážlivo na adresu Američanov a samozrejme netýkajú sa všetkých.

Jedlo
Američania jedia veľmi veľa. Nie je to nič nové ale aj tak ma to zaujalo. Tie kombinácie sladkého so slaným v jednom jedle sú naozaj zaujímavé. Samostatne je to veľmi chutné ale spolu mi to nejde dohromady. Niekedy si k lievancom dajú vajíčka na rôzne spôsoby.
Obed si pripravia doma ak pracujú, čo sa mi páči, ale ak majú celý deň voľno alebo sa im nechce variť, čo je veľmi často, radi navštívia rôzne reštaurácie alebo fast foody. Nie ako u nás 3-4 značky a dosť. Tu je ich nespočetne veľa, vrátane tých lokálnych. Sendwich, burger, tacos, tortilas, a iné lokálne špeciality...všetko možné a to samozrejme s hranolčekmi, čipsami alebo inom prílohou. A aby nejedli tak nezdravo, zapijú to diétnou colou.
Na večeru iba niečo ľahké ako pizza prípadne opäť burger.
Skrátka jedia veľmi veľké množstvá a celkom často.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Toalety
Bolo pre mňa veľmi zaujímavé ako fungujú. Viac menej tak isto až na to že majú oveľa viac vody v myse, čiže to až tak nečľupne keď to zo seba vytlačíte :) ale to splachovanie je najväčšia sranda. Vytvorí sa neskutočný vodný vír a všetko spláchne. Je to naozaj zaujímavá podívaná ako by povedali naši bratia Česi. Chcel som aj natočiť video ale to by bolo nepublikovateľné :)

Názory resp. vedomosti
Niečo podobné ako sa nedávno podarilo Tomovi Hanksovi . „Slovensko ťa miluje Tom.“ zaznelo z davu. Tom na to: „Čo do čerta je Slovensko“. Zo začiatku bolo zaujímavé sledovať tie tváre ľudí keď ma predstavovali ostaným. Teraz im už radšej ani nehovorím že som zo Slovenska. Lebo ma to začína hnevať. Ale oni za to nemôžu. Predsa len sme malá krajina a je to iba 20 rokov čo sa rozpadlo Československo...
Taktiež otázky typu Poznáš/ Mal si už niekedy/ Vieš čo to je, a za tým taká banálnosť ako nachos, tacos,...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cestovanie v meste
Také niečo ako MHD tu skoro ani neexistuje. East Lansing je študentské mestečko s cca 50 000 obyvateľmi, cez školský rok skoro 100 000. Ale aj tak chodia úplne všade autami. Ľudí na uliciach ani nevidíte, iba autá a všade okolo je samá zeleň, stromy, veveričky, srnky medzi domami, čiže to vôbec nevyzerá že ste v meste.

Celkovo sa mi tu veľmi páči. Spieval som dokonca aj karaoke v jednom bare čo by som sa na Slovensku určite neodhodlal. Tu vás ľudia nesúdia a nesmejú sa na vás ako by sa vám to stalo na Slovensku. Všetci sú veľmi priateľský a ochotný kedykoľvek pomôcť. Taktiež som mal moju prvú margeritu a tiež zamietnutý vstup do baru. Pred vstupom ľudia automaky ukazujú ich ID bez akých koľvek otázok. Je to bežná vec aj keď máte 30 :) OP im nestačil aj keď je na ňom viac info ako v pase. 21 už mám :) Do ďaľšich dvoch barov ma pustili v pohode :)

Roman Jurkovič

Roman Jurkovič

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Stále mladý a štastne ženatý. Snažím sa život vnímať realisticky a objektívne. Zaujíma ma šport, cestovanie a film. Píšem skôr pre seba a rodinu, ale som rád ak moje rady a tipy pomôžu aj iným. Píšem hlavne o cestovaní a zážitkoch s tým spojeními, pretože nič nie je krajšie, ako si o niekoľko rokov zaspomínať na to krásne čo človek zažil. Zoznam autorových rubrík:  CestovanieŠportFilm

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu